בטיחות בשימוש פטישי חציבה


את פטישי החציבה אתם וודאי מכירים הרי מדובר על אחד מהכלים המפורסמים ביותר. אנו יכולים למצוא אותם באתרי בנייה אך נפוץ יותר לראות אותם בקרבת אזור מגורכם כאשר צוות בנייה צריך לחצוב בכביש כדי להחליף איזה חלק בצנרת. כיצד אפשר לשמור על בטיחות בשימוש בו? מלבד הסכנות בקידוח במקום בו יש צנרת מים או תעלות חשמל, יש עוד כמה סכנות שאתם צריכים להכיר.

הכשרה מתאימה לשימוש בטוח

הסעיף הראשון כדי לאפשר עבודה בטוחה עם כלי עבודה בכלל ולא רק פטישי חציבה, היא הכשרה מתאימה. נכון שהמכשיר הנפלא הזה נראה פשוט כל כך לשימוש, אך הוא נראה פשוט רק בגלל שגורמים לעבודה להיראות פשוטה. מדובר במכשיר מסוכן מאוד שיכול בקלות לעוף אל עבר רגלו של המפעיל, ובלי יציבות ועבודה נכונה במהלך העבודה הסכנה הזו תהיה מציאות. רק אנשים שהוכשרו לעבודה איתו יוכלו להשתמש בו וכמובן שהם יבינו מתי העבודה אפשרית עמו ומתי היא לא מתקבלת.

להכיר היטב את השימוש בו

גם אנשים שהוכשרו לעבוד עם פטיש החציבה יכולים לעשות טעויות. כיצד אפשר למנוע את הטעויות האלו? לעבור ריענונים והדרכות במטרה לתקף את ההסמכה שלהם. כמו כן, יש צורך לקרוא את חוברת ההפעלה של הפטיש ולהבין מה אפשר לעשות איתו ומה לא. הפטישים יכולים לשמש לחציבה או לקידוח, וכל ניסיון לעשות בעזרתם משימה אחרת לא רק שנועד לכישלון מראש אלא יכול להיות מסוכן ביותר. הסיבה שיש לקרוא את חוברת ההפעלה שלו ולהכיר אותו לעומק היא שהמאפיינים שלו, הדרישות שלו והפעולות שהוא יכול לבצע יכולות להשתנות מיצרן ליצרן ומדגם לדגם.

שימוש בבגדי מגן

פטיש חציבה הוא כלי עבודה מסוכן מאוד ולא רק בגלל שהוא עצמו יכול לגרום לנזקים למפעיל או לסביבה, אלא הריקושטים שעפים ממנו יכולים להיכנס לעיניים ולמעשה לפגוע קשות בכול מי שנמצא בקרבתו. זו הסיבה מדוע חשוב להפעיל אותו רחוק מאנשים, כך אפשר להקטין את הפגיעה למינימום האפשרי. כמו כן יש לחבוש משקפי מגן בזמן העבודה איתו וכמובן לעבוד רק עם בגדי עבדוה מלאים שכוללים סרבל וכפפות. כך אפשר גם להימנע מעבודה רשלנית של עוברי אורח או התעסקות בו מטעם אדם שלא הוסמך אליו, וכך להישמר מפני הפגיעות הראשוניות והשניוניות.

החלפת מקדחים כשהוא מנותק מהחשמל

אחרי עבודה מאומצת מצדו של פטיש החציבה, יש צורך להחליף את המקדח עצמו, כלומר את אותו מוט הברזל החד שמבצע את הקידוח על אותו משטח. לעתים הוא פשוט שחוק, לעתים הוא לא יעיל ולעתים הוא פשוט חם מידי ואי אפשר להמשיך לעבוד איתו, בעיקר אחרי עבודה מאומצת. בכל מקרה כאשר יש להחליף את המקדח, יש צורך לנתק את פטיש החציבה מהחשמל ולהחליף אותו בזהירות. רק אחרי שמוודאים שהמקדח מקובע במקומו אפשר להפעיל אותו בשנית ולחזור לעבוד.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תחזוקה נכונה של מסור עגול

טיפים לבחירת מכסחת דשא